Specialized Turbo Levo SL: az e-mtb, amilyenre titokban mindenki vágyik…

2020. 03. 08, Vasárnap

Vannak, akik elfogadták, tudják és örülnek, hogy hobbijuk gyakorlásához választhatnak elektromos rásegítéses kerékpárt is, és vannak, akik még mindig fanyalognak. Utóbbiak sosem fogják elismerni, de titokban már egy Specialized Turbo Levo SL-re vágynak…

A Specialized legújabb koncepciója szerint elektromos rásegítésből minimális is elég, illetve sokszor csak egy minimális plusz erőre lenne szükségünk. Ennek jegyében alkották meg 2019-ben saját SL 1.1 motorjukat, amely - bár nem rendelkezik hasonló teljesítményadatokkal, mint az ismert gyártók rendszerei - minden elterjedt elektromos rásegítéses meghajtásnál könnyebb, és fejlettebb vezérléssel működik. A felhasználó ebből leegyszerűsítve annyit érez, hogy nem érez semmit, vagyis szinte észre sem veszi, hogy pedelec kerékpáron ül.

A Specialized új motorja tavaly az országúti Creo SL-ben debütált, a bringa mindössze 12 kg, és a rásegítés nélküli bringázás élményét adja mindenki szerint, aki már próbálta. 2020-ra az amerikai gyártó átültette ezt a koncepciót a világ egyik legnépszerűbb pedelec hegyikerékpárjába, a Turbo Levo-ba. A végeredmény egy 17 kilogrammos trail bringa elöl-hátul 150 mm rugóúttal, melynek nyergében a legnehezebb emelkedőre is könnyebben jutsz fel, mint egy 9 kg-os XCO versenygépet hajtva.

Bár a rásegítés tartósan leadott teljesítménye “csak” 240 Watt, ez pont kétszer annyi, mint az a teljesítmény, amit egy átlagos hobbikerékpáros képes hosszabb időn át tartani, és ez összességében kicsit több, mint amire a világ legjobb kerékpárversenyzői képesek. A másik oldalon a Turbo Levo SL össztömegét a pedelec-rendszer ellenére sikerült olyan alacsonyan tartani, hogy tulajdonképpen csak 15-20%-kal nyom többet a mérlegen, mint egy felső-középkategóriás hagyományos trail/all-mountain hegyikerékpár.

Ezzel pont olyan könnyen kezelhető, játékos a traileken, mint egy könnyebb, rásegítés nélküli bringa. A teljes rendszerintegráció miatt ráadásul nem is látszik a külső szemlélő számára, hogy elektromotor dolgozik benne. És ha azt gondolnád, hogy a kisebb rendszer, kisebb akkumulátor miatt csökken a hatótáv… ez sem így van, hiszen a fejlett vezérlés optimalizálja az energia-felhasználást, nem dolgozik nagy nyomatékkal, csak amennyivel feltétlenül szükséges. Így hiába kisebb kapacitású az aksi, mint egy korábbi Turbo Levo-nál, a hatótáv hasonlóan nagy marad.

A Specialized Turbo Levo SL kerékpár 2020-ban nálunk is kapható, bővebb információval szívesen szolgálunk elérhetőségeinken!

pic_1

Kapcsolódó termékek

 
Specialized Turbo Levo kerékpár

Specialized Turbo Levo kerékpár

29-es összteleszkópos MTB E-bike. Specialized 2.1 Custom RX Trail-tuned motor és M2-500 ...
Készlet: Átmenetileg nincs
Ár: 1 729 990 Ft
 
Specialized Turbo Levo Comp kerékpár

Specialized Turbo Levo Comp kerékpár

29-es összteleszkópos MTB E-bike. Specialized 2.1 Custom RX Trail-tuned motor és M2-700 ...
Készlet: Átmenetileg nincs
Ár: 2 239 990 Ft
 
Specialized Turbo Levo Comp kerékpár

Specialized Turbo Levo Comp kerékpár

29-es összteleszkópos MTB E-bike. Specialized 2.1 Custom RX Trail-tuned motor és M2-700 ...
Készlet: Készleten
Ár: 2 239 990 Ft